Exposing Abdulhussain Musawi >7


Indeed curse of Allah is upon liars.

This mendacious slave of Hussain, in letter #50, in footnote said:

حسبك حجة على ان عليا كنفس رسول الله آية المباهلة على ما فصله الرازي في معناها من تفسيره الكبير – مفاتيح الغيب – ص 488 من جزئه الثاني،

Suffices you for a proof that `Ali’s soul is akin to that of the Prophet (p.b.u.h.) to study the verse of Mubahila according to the explanations stated by al-Razi in his tafsir titled Mafatih al-Ghayb page 488 Vol. 2 and refer also to what we have mentioned while dealing with this verse.

And this is another example of shia lies and tricks.  Let us see what ar-Razi said in commentary of this verse:

المسألة الخامسة : كان في الري رجل يقال له : محمود بن الحسن الحمصي ، وكان معلم الاثنى عشرية ، وكان يزعم أن عليا رضي الله عنه أفضل من جميع الأنبياء سوى محمد عليه السلام ، قال : والذي يدل عليه قوله تعالى : { وأنفسنا وأنفسكم } وليس المراد بقوله { وأنفسنا } نفس محمد صلى الله عليه وسلم لأن الإنسان لا يدعو نفسه بل المراد به غيره ، وأجمعوا على أن ذلك الغير كان علي بن أبي طالب رضي الله عنه ، فدلت الآية على أن نفس علي هي نفس محمد ، ولا يمكن أن يكون المراد منه ، أن هذه النفس هي عين تلك النفس ، فالمراد أن هذه النفس مثل تلك النفس ، وذلك يقتضي الاستواء في جميع الوجوه ، ترك العمل بهذا العموم في حق النبوة ، وفي حق الفضل لقيام الدلائل على أن محمدا عليه السلام كان نبيا وما كان علي كذلك ، ولانعقاد الإجماع على أن محمدا عليه السلام كان أفضل من علي رضي الله عنه ، فيبقى فيما وراءه معمولا به ، ثم الإجماع دل على أن محمدا عليه السلام كان أفضل من سائر الأنبياء عليهم السلام فيلزم أن يكون علي أفضل من سائر الأنبياء ، فهذا وجه الاستدلال بظاهر هذه الآية

In brief Razi mentioned here point of view which belongs to Mahmud ibn Hasan al-Khumsi, and Razi pointed out that this man was shia, and claimed that Ali is better than all prophets except last one.

Then Razi says:

وأما سائر الشيعة فقد كانوا قديما وحديثا يستدلون بهذه الآية على أن عليا رضي الله عنه مثل نفس محمد عليه السلام

As for other shias, from past and present, they use to rely on this verse in their view that Ali (may Allah be pleased with him) is equal to soul of prophet (sallalahu alaihi wa ala alihi wa sallam).

Then Razi answered to this:

والجواب : أنه كما انعقد الإجماع بين المسلمين على أن محمدا عليه السلام أفضل من علي ، فكذلك انعقد الإجماع بينهم قبل ظهور هذا الإنسان ، على أن النبي أفضل ممن ليس بنبي ، وأجمعوا على أن عليا رضي الله عنه ما كان نبيا  .

And answer to this: As it was agreed between Muslims that Muhammad (sallalahu alaihi wa ala alihi wa sallam) is better than Ali (r.a), it was also agreed between Muslims, that before appearance of Muhammad, prophets were better than other people. And again Muslims agreed that Ali (r.a) wasn’t prophet.

So by Allah! Tell us is that sign of truthful man, to make people think that Razi hold that kufr belief that Ali was equal to soul of prophet (sallalahu alaihi wa ala alihi wa sallam)?!!